Prezidentská kampaň slibovala nudu a šeď. Ale pak nastoupil Topolánek. Experti hovoří o zlomu

ČTK

luš

Vstup bývalého premiéra Mirka Topolánka do souboje o funkci prezidenta republiky byl podle marketingových expertů oslovených ČTK zlomovým momentem dosavadní kampaně před volbami hlavy státu. Někdejší šéf ODS má podle analytiků výhodu, že u řady lidí vyvolává pozitivní, nebo negativní emoce, svým stylem by navíc mohl donutit ostatní kandidáty k silnějším vyjádřením, než měli v plánu před případným druhým kolem volby kvůli obavám o to, že by přišli o některou část svých voličů.

Od začátku roku, kdy byli vidět zejména kandidáti usilující o sesbírání více než 50 000 podpisů občanů, se podle konzultanta pro politický marketing Martina Joachymstála nejvíce dařilo bývalému šéfovi Akademie věd Jiřímu Drahošovi. „Dostal se tím do role favorita a hlavního vyzyvatele obhajujícího prezidenta Miloše Zemana" řekl ČTK Joachymstál. Za Drahoše se podle něj zařadil textař Michal Horáček.

Kandidáti podle expertů utlumili svou kampaň před sněmovními volbami. Podle předsedy Institutu politického marketingu Karla Komínka se tak nejvýraznější část prezidentské kampaně odehrála už před prázdninami. „Od konce srpna si zase prezidentští kandidáti uvědomovali, že pozornost se bude upírat na někoho jiného,“ uvedl. Hlavní část kampaně podle jeho odhadu odstartuje koncem listopadu.

Profily prezidentských kandidátů si můžete prohlédnout zde.

Topolánek svůj úmysl ucházet se o funkci prezidenta ohlásil těsně před uzavřením registrací na ministerstvu vnitra, což byl podle Joachymstála chytrý tah. „Naboural tím strategii těch kandidátů, kteří počítali, že se chtějí porvat místo v druhém kole, kde vyzvou Miloše Zemana. Řada z nich se plánovala do toho druhého kola v uvozovkách promlčet bez kontroverzních postojů a názorů, aby ztratili co nejméně potenciálních voličů,“ uvedl.

sinfin.digital