Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Škodovka, BMW i Tatra. Připomeňte si, jakými vozy jezdili dosavadní prezidenti

Škodovka, BMW i Tatra. Připomeňte si, jakými vozy jezdili dosavadní prezidenti

ZiL, Audi i Lancia, i takovými vozy jezdívali prezidenti České, respektive Československé republiky. Pojďme si je připomenout.

Již tento pátek a sobotu se konají prezidentské volby, v nichž se bude rozhodovat o tom, zda Miloš Zeman bude pokračovat ve své funkci, nebo zda bude nahrazeným některým z protikandidátů. Při této příležitosti jsme se rozhodli připomenout automobily, s nimiž jezdili dosavadní prezidenti České, respektive Československé republiky. A tak jak byly odlišné osobnosti jednotlivých hlav státu, i jejich automobily byly značně různorodé.

Vedle aut domácích značek čeští (českoslovenští) prezidenti hojně využívali také automobily zahraniční výroby. Zatímco po revoluci šlo hlavně o vozy západoevropských značek, v dobách socialismu šlo o limuzíny sovětské produkce.

Od Škodovky k tatrovce

O těch ale až později, nejprve začněme prvním československým prezidentem Tomášem Garriguem Masarykem, který ve své funkci vystřídal několik různých automobilů. Nejprve Laurin & Klement, zřejmě model S, později několik modelů pražské značky Praga. Zřejmě nejvíce ale proslul svoji Škodou – modelem Hispano Suiza 25/100 KS, který si Masaryk osobně převzal v květnu 1926.

Automobil byl stavěn v plzeňské Škodovce, která se o rok dříve stala majitelem mladoboleslavské továrny Laurin & Klement. Jednalo se o licenční výrobu původně španělské značky, která údajně byla kvalitnější než u originálů. Masaryk si převzal první postavený kus v Plzni, který byl karosovaný Václavem Brožíkem a poháněný 6,6litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 74 kW.

Pokračování na Auto.cz

Vše o volbách prezidenta ČR 2018 čtěte zde

Videa a bohaté fotogalerie z prezidentských voleb sledujte na Blesk.cz

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek