Strategie do 2. kola: Zeman sází na svou rétoriku, Drahoš na změny v týmu a voliče poražených

Markéta Žižková

Jiřímu Drahošovi a Miloši Zemanovi zbývají necelé dva týdny do druhého kola prezidentských voleb, které rozhodne o tom, kdo z nich bude vykonávat prezidentskou funkci příštích pět let. Už první hodiny po sobotním vyhlášení výsledků přitom ukázaly, že oba muži obmění strategii pro kampaň. Drahoš pronesl, že se plně ujímá vedení. Zeman, který v předešlých měsících striktně odmítal účast v debatách, přistoupil na televizní duely. Svou váhu mají i finance. V druhém kole mohou kandidáti utratit podle zákona maximálně deset milionů korun.

Miloš Zeman: kampaň dál „nevede“, rozhodující neznámou jsou duely

Současná hlava státu poslední měsíce stále opakuje, že žádnou kampaň nevede. Když ale v sobotu vystoupil před novináři, aby komentoval svůj výsledek necelých 40 procent hlasů, připustil, že se zúčastní televizních duelů s Jiřím Drahošem. „Soustředíme se na TV duely. Více sdělím až zítra,“ napsal v pondělí redakci INFO.CZ prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Nakonec ještě večer oznámil, že Zeman potvrdil nabídku České televize, Novy, Primy a TV Barrandov. Drahoš vzkázal, že počítá se dvěma duely. Jeden má být podle něj na ČT, druhé médium si má vybrat Zeman.

Volby jsou terčem brutálních dezinformací: Vítač, iluminát, pokyn nevolit... Vyvracíme 4 největší

sinfin.digital