Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Inzerát parodující Babiše nevyjde. Jeho autor by se nedoplatil

Inzerát parodující Babiše nevyjde. Jeho autor by se nedoplatil

 Autor inzerátu reagujícího na středeční celostránkovou inzerci předsedy hnutí ANO Andreje Babiše jej nakonec neotiskne. Vydavatelství Mafra si za celostránkovou inzerci řeklo o více než tři čtvrtě milionu korun, což se autorovi, internetovému publicistovi Patricku Zandlovi, zdálo příliš, i když mu přišla řada návrhů na spolufinancování. Řekl to dnes ČTK. Navíc obchodní nabídka vydavatelství podle něho přišla pozdě, a nebylo tak možné inzerát otisknout v dnešním vydání.

Cena celostránkového inzerátu v celostátním vydání Mladé fronty Dnes vyjde podle webu vydavatelství Mafra ve čtvrtek na 902.000 korun. V ostatní pracovní dny to je téměř 723.000 korun.

Podle Zandla jeho odpověď na inzerát, kterou ve středu zveřejnil na sociálních sítích, splnila svůj účel. Lidé ji sdíleli, dostala se do televizního zpravodajství, přetiskla ji média a dostala se i k politikům.

ANO vydalo ve středu ve většině tuzemských deníků celostránkový inzerát s předsedou hnutí Andrejem Babišem, který má přelepená ústa, nad kterým je otázka: "Proč?". Hnutí tak reagovalo na předchozí oznámení premiéra Bohuslava Sobotky, že chce kvůli podezření okolo Babišova majetku podat demisi celé vlády.

Zandl ve své parodii napsal na plakát: "Proto!", přidal obrázek Babiše se skloněnou hlavou a rukou zakrývající čelo a doplnil větu: "Protože jste podváděl s dotacemi i daněmi, protože zneužíváte stát pro své podnikání a lžete".

"Přestalo to být atraktivní. Inzerát viděla obrovská hromada lidí. Přidaná hodnota publikace inzerátu by byla velmi malá, protože segment čtenářů MFDnes se bude silně protínat s tím, kdo to už viděl," uvedl. Dodal, že se mu navíc nechtělo platit takovou sumu deníku, který do února Babišovi patřil.

Nad cenou inzerátu se odborníci pozastavují. "Ceníkové ceny inzerce v médiích se v reálném obchodování téměř nepoužívají. Prakticky všem inzerentům média nabízejí slevy, a to často v řádech desítek procent. Výjimkou nejsou ani slevy okolo 80 procent," podotkl mediální expert Jan Potůček.

(ČTK)

Vše o sněmovních volbách si můžete přečíst zde.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek