KOMENTÁŘ: ČSSD jako repelent na voliče? Je ve skluzu a řeší zelí, má ale ještě šanci na restart

Markéta Žižková

Sociální demokracie začíná v posledních dnech trochu připomínat zelináře. Nejprve to vypadlo, že bude proti koblihám Andreje Babiše bojovat pomeranči. Teď se její volební lídr Lubomír Zaorálek nechal slyšet, že mu logo strany připomíná hlávku zelí, a to je potřeba řešit. Růže, kterou má znak symbolizovat, prý vypadá trochu jinak. Za zády by chtěl mít v kampani před podzimními volbami modernější logo. A doufá, že to stihne. Vtipná poznámka je ale do určitý míry zcela vážným vyjádřením, v jaké situaci se strana nachází: ukazuje časový tlak, s nímž musí ČSSD v dosud neviditelné kampani bojovat, a schizofrenní touhu po novém moderním voliči, kterému by ale stačila „tradiční levicová“ témata. Nebo – v horším případě – alespoň to, co ve straně ztělesňuje Milan Chovanec, který sází na zbraně a odpor k uprchlíkům.

Andrej Babiš za velké pozornosti představil své vize ohledně všeho, co v Česku změní, pod heslem „O čem s ním, když náhodou spím“ a poctivě objíždí regiony, kde si potřásá rukou s nadšenými občany. Nová koalice lidovců a STAN zase už před časem přišla s klipem v duchu skautského přátelství. Sociální demokracie se ale mezitím tváří v tvář hrozícímu volebnímu debaklu dohaduje, jak vůbec bude její kampaň vypadat. A podle aktuálních slov nového volebního lídra si je vědoma, že potřebuje „refresh“.

REPORTÁŽ: Vítejte v nejzadluženějším místě Česka. Exekuci tu má každý druhý

sinfin.digital