Sobotka bude na YouTube. „Přesně vím, co sociální sítě umí,“ říká šéf kampaně ČSSD Birke

Markéta Žižková

Volební kampaně přešly do 21. století a ČSSD nesmí zůstat pozadu, tvrdí volební manažer strany a náchodský starosta Jan Birke. Využít tak chce třeba analytický geotargeting, který sociální demokracii přesně ukáže lokality, v nichž mají šanci získat voliče, a do jakých míst se nemá cenu vydávat. Klíčové budou i sociální sítě. Pomoct by s nimi měl straně jeden z nejsilnějších hráčů na českém trhu. Tématicky se sociální demokracie snaží o obrat vlevo, důraz chce klást mimo jiné na rodinu. Jak pokračuje debata kolem zavedení progresivní daně, která vzbudila kontroverzi? „Částku padesát tisíc korun v tuto chvíli diskutujeme. Předpokládám, že bude navýšena. Nechci říkat nějakou hranici, ale zcela určitě bude vyšší. Budeme se pohybovat mezi 70 a 80 tisíci,“ říká pro INFO.CZ Birke. Jak moc ho inspiruje Jiří Paroubek? Co si myslí o odchodu Jeronýma Tejce? A s kým by nešel do koalice? O tom všem mluvil volební manažer ČSSD ve velkém rozhovoru pro INFO.CZ.

Poslední průzkum pro Českou televizi přisuzuje ČSSD podporu kolem 12 procent. Jak se vám na taková čísla jako volebnímu manažerovi dívá?

Když si to zanalyzuji, tak průzkumům přestávám rozumět. Pokud mluvím o sociální demokracii, tak se rozpětí pohybuje od 12,5 procenta z průzkumu pro ČT. Jiný průzkum z minulého týdne se točil kolem dvaceti procent. To je rozdíl 7,5 procenta. Tedy strašně moc. Já bych pochopil rozmezí do pěti procent, to je statistická odchylka. Můžu tady samozřejmě odpovídat, že je ještě dlouho před volbami. Ne. I s kolegy se vážně zaobíráme všemi aspekty, nebereme nic na lehkou váhu. Nepodceňujeme jakýkoliv průzkum.

Zneklidňuje vás to?

Spíš motivuje. Děláme analýzy, zda strategie, která byla odstartována na sjezdu sociální demokracie, tedy otočení kormidlem doleva, hledání levicových témat a návrat k levicovým voličům, je správná.

Jak moc chcete pracovat se sociologickými průzkumy a různými analytickými nástroji?

Volební kampaně přešly do 21. století a my nemůžeme zůstat pozadu. Ať už je to cílení na voliče, online kampaně, elektronická média nebo další a další momenty. Všechno do sebe musí zapadat. Přiznám se, že nový je pro nás třeba geotargeting. Já jsem ještě před půl rokem nevěděl, co to je. Dnes už vím, že to bude jeden z nástrojů, které s největší pravděpodobností budeme používat.

Ovčáčkovy útoky? Snad měl po mém odchodu veselé narozeniny. Říká bývalý velvyslanec USA Schapiro

sinfin.digital