Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Souboj o hlasy voličů vstoupil do ostré fáze. Podívejte se, na co vás politici budou lákat

Souboj o hlasy voličů vstoupil do ostré fáze. Podívejte se, na co vás politici budou lákat

Strany s příchodem školního roku zahájily horkou část kampaně před sněmovními volbami, které budou zhruba za půldruhého měsíce. Většinou sázejí na kontaktní formu kampaně, k níž využívají také společenské a kulturní akce. K tradičním formám patří spolu s inzercí v médiích i prezentace na billboardech, plakátech a sociálních sítích. Řada stran využívá dopravní prostředky od vozítek přes karavany až po historický vlak či loď.

ANO oslovuje voliče s programem nazvaným Teď, nebo nikdy, což podle lídra Andreje Babiše znamená, že sněmovní volby budou „prvním a zároveň posledním pokusem zbavit se nesnesitelné, propracované a zákeřné korupční hydry“. Například v Pardubickém kraji hnutí za voliči vyrazilo se speciálně upraveným karavanem a později chce využít historický vlak. Na jeho mítincích jsou k dostání třeba párky v rohlíku a je možné využít sportovní arénu.

ČSSD, která už v červnu představila volební program s názvem Dobrá země pro život, rozdává lidem růže a případně i kávu. Její lídr Lubomír Zaorálek vyhlásil válku levné práci pod heslem „Když bohatne země, musí bohatnout i lidé“.

KSČM jde do voleb se sloganem „Jsme váš hlas“. Kampaň komunistů je tradičně střídmější v porovnání s jinými uskupeními. Chystají mimo jiné mítinky.

ODS jede na Modré vlně a na billboardech se „Silným programem pro silné Česko“ se vymezuje proti stávajícím vládním stranám. Republiku objíždí s filmem Špunti na vodě, na mítincích nabízí mimo jiné možnost zašlapat si na rotopedu a změřit si tlak a množství tuku v těle.

Kandidáti TOP 09 za voliči vyrazili se sloganem „Neuhneme“. V Libereckém kraji s tříkolovou elektrickou rikšou, upravenou pro rozvoz kávy a nanuků, v Olomouckém kraji ve veteránu Volkswagen Brouk. V Jihočeském kraji bude kampaň strany spojená s uměním street art, středočeští kandidáti zase chtějí zaujmout voliče mimo jiné pojízdnou kavárnou.

KDU-ČSL s heslem „Zodpovědně“ hodlá jezdit za voliči se stánky, skákacím hradem a letáky. Ve Zlínském kraji zahájila kampaň zahradní slavností pro rodiny, na Vysočině její krajský lídr jako lékař lidem rozdává náplasti nebo zdravotní čaje.

STAN svým potenciálním voličům rozdává hrozny vína, které chce později mimo jiné nahradit jeho tekutou formou a burčákem. Na jeho mítincích jsou k mání i nafukovací balonky s heslem „Nejsme nafoukaní, máme odvahu“.

Piráti si za volební heslo zvolili parafrázi Babišova výroku a tvrdí, že „Všichni nekradou“. K jejich prostředkům kampaně patří loď na solární pohon nebo vězeňský autobus. Svobodní ve své kampani slibují, že „Můžeme být svobodnou zemí“, hnutí Svoboda a přímá demokracie Tomia Okamury bude rozdávat své noviny s názvem „Na vlastní oči“, v nichž nabízejí hru Okamurův domeček a soutěž o mobilní telefon.

Letos poprvé má volební kampaň přísnější zákonná pravidla. Strany do ní mohou investovat maximálně 90 milionů korun. Limit se chystají naplnit velké strany, ale například i Realisté.

Vše o sněmovních volbách si můžete přečíst zde.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek