1,5 miliardy za dálniční známky. Nejvíce jich prodá Česká pošta

ČTK

pjn

Výnos z prodeje dálničních známek na letošní rok se meziročně zvýšil o jedno procento na 1,48 miliardy Kč. Třetinu prodala Česká pošta, 37 procent Autoklub Bohemia Assistance (ABA) a zbytek firma MTX. Vyplývá to z údajů sdružení České pošty, ABA a společnosti MTX, které známky distribuují. Platnost loňských dálničních známek končí 31. ledna.

Podle ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyňka Hořelicy byl v listopadu i prosinci patrný vyšší zájem o letošní emisi. Například prodej ročních kuponů meziročně stoupl o téměř sedm procent na 753 000 kusů, desetidenní zaznamenaly nárůst o desetinu na 42 000 kusů.

Ceny známek jsou stejné jako v minulém roce, tedy 1500 Kč za roční, 440 Kč za měsíční a 310 Kč za desetidenní. Dálniční kupony je možné zakoupit ve všech provozovnách České pošty, na čerpacích stanicích, na hraničních přechodech a na jiných místech poskytujících služby pro motoristy.

Dvanácté ohnisko ptačí chřipky v Česku. Veterináři ho zjistili v Ostravě-Svinově

sinfin.digital