Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

5 historicky nejprodávanějších škodovek. Kterou jste řídili vy?

5 historicky nejprodávanějších škodovek. Kterou jste řídili vy?

Ještě než do Česka vtrhla konkurence z ciziny, proháněly se po silnicích hlavně škodovky. A ruku na srdce, tuzemský producent vozů drží v žebříčcích popularity mezi Čechy čelní pozice dodnes. Schválně – znáte někoho, kdo řídí, ale ani jednou nesedl za volant škodovky? Těchto pět modelů se v historii prodávalo nejvíc.

5) Škoda Favorit - 1 077 136 kusů

Sladká porevoluční léta, první reklamy v televizi po éře pana Vajíčka a na obrazovce se po otevření trezoru z mlžného oparu noří nové eso mladoboleslavské automobilky. Favorit znamenal ve své době velký průlom. S designem vnější karoserie pomohla italská firma Stile Italia Nuccio Bertone, s odhlučněním a zavěšením motoru zase Porsche. Výsledkem bylo přes milion prodaných kusů, zkraje automobilka nestačila odbavovat objednávky.

Škoda FavoritŠkoda Favoritautor: Repro z AutoRevue

4) Škoda Felicia - 1 420 441 kusů

Populární „felina“ přinesla nejen nový zaoblený design a po faceliftu v roce 1998 také dnes už klasickou škodováckou čelní masku. Doslova skok v inovacích se udál ve vybavení vozu. Poprvé tak mohli řidiči českého vozu počítat s airbagem, přibyl systém ABS a na přání se do aut dodávala klimatizace nebo centrální zamykání na dálkové ovládání. Za osm let výroby si Felicii odvezl téměř milion a půl zákazníků.

Škoda FeliciaŠkoda Feliciaautor: repro Autorevue.cz

3) Škoda 742 - 2 008 740 kusů

Označení Škoda 742 zahrnuje hned čtyři typy škodovek, které se staly legendami československých vozovek – 105, 120, 125 a 130. Celokovová karoserie byla vypracována s ohledem na zvýšení bezpečnosti oproti předchozímu modelu Škoda 100. Vůz měl pohon zadních kol a zavazadlový prostor pod víkem kapoty. Výroba skončila po patnácti letech v roce 1990 a prodalo se přes dva miliony aut tohoto typu. Ještě v roce 2002 šlo o nejčastější vozidlo na českých silnicích.

Škoda 120 LŠkoda 120 Lautor:

2) Škoda Fabia - přes 4 000 000 kusů

Nástupce předchozího modelu Felicia se s ní vyráběl rok a půl souběžně. Potom ale starší škodovka skončila a Fabia dostala definitivně zelenou. Vyrábí se dodnes, už ve třetí generaci, která byla slavnostně představena na pařížském autosalonu před dvěma lety. V rámci vývoje se postupně upustilo od verze sedan, která byla hojně kritizovaná pro nepovedený design, a také od užitkového modelu Praktik, který měl nahradit Felicii Pickup. Zatím se prodaly čtyři miliony Fabií.

Škoda FabiaŠkoda Fabiaautor: EBM system

1) Škoda Octavia - přes 5 200 000 kusů

Královnou mezi škodovkami je Octavia, pojmenovaná podle toho, že se v první verzi z roku 1959 jednalo o osmý model automobilky. Novodobé Octavie se vyrábějí už přes dvacet let a získaly si řadu příznivců po celém světě. V současnosti je na trhu už třetí generace auta a po počátečních nedostatcích, které se podařilo vychytat, se daří i rallye speciálům Octavie. Po silnicích na celém světě jezdí pět milionů dvě stě tisíc zástupců tohoto modelu.

Škoda OctaviaŠkoda Octaviaautor: Foto: Škoda Auto

Prezidentské volby 2018 se blíží. Komplexní zpravodajství můžete sledovat zde>>>

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744