Automobilkám se v Evropě loni dařilo. Nejvíce rostl Jaguar

Michal Tomeš

Evropský trh s novými automobily v loňském roce rostl v nečekaném tempu. Celkem se za rok 2016 na kontinentu prodalo o 6,5 procent automobilů více, než předloni, celkem 15,1 milionu. Důvodem jsou především výborné výsledky v Itálii a Španělsku, kde místní trhy rostly šestnácti, respektive jedenácti procenty. Také další trhy však zaznamenaly znatelný růst, na téměř šest procent dosáhla Francie, 3,7 procenta zaznamenalo Německo.

 

Lehké zpomalení však zaznamenala Velká Británie, která pokles v hodnotě jednoho procenta připisuje rozhodnutí o vystoupení z EU. Opačný trend však zaznamenala jedna z nejvýznamnějších automobilek Spojeného království. Jaguar totiž v loňském roce na evropském trhu zažil rekordní nárůst. Oproti roku 2015 jeho prodeje vzrostly o 70 procent na 68 tisíc prodaných kusů. Za nárůstem stojí především uvedení prvního SUV s označením F-Pace, který u zákazníků zaznamenal úspěch.

Meziročně se v Evropě dařilo také evropské Hondě, jejíž prodeje dosáhly oproti roku 2015 pětinového zlepšení. Téměř 160 tisíc automobilů automobilka prodala především díky reinkarnaci malého SUV HR-V. Na třetí pozici automobilek s největším meziročním růstem se umístil Jeep. A to rovněž díky úspěchům malého SUV, konkrétně modelu Renegade. Ten stojí na společné platformě, kterou sdílí s Fiatem.

sinfin.digital