Češi jsou „víkendové hlavy“. V pátek jich na silnicích zemře nejvíc, automobilka to chce změnit | info.cz

Články odjinud

Češi jsou „víkendové hlavy“. V pátek jich na silnicích zemře nejvíc, automobilka to chce změnit

Suverénně nejnebezpečnějším dnem na českých silnicích jsou pátky, vyplývá z aktuálních statistik dopravních policistů. Právě na konci pracovního týdne mnohé řidiče postihne takzvaný syndrom víkendové hlavy a ti bourají častěji než během ostatních dní v týdnu. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila novou kampaň Bezpečný pátek, která to má změnit. Cílí především na malé děti, rodiny i seniory. 

Slovní spojení „Černý pátek“ by namísto svého původu u burzovního propadu klidně mohl vzniknout na českých silnicích. Právě v závěru pracovního týdne se totiž v Česku odehraje suverénně nejvíc dopravních nehod a zároveň na silnicích zemře nejvíc lidí. Řidiči jsou totiž myšlenkami již často na víkendu a nevěnují se stoprocentně řízení, míní policie. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce novou kampaní Bezpečný pátek nelichotivé policejní statistiky přepsat. 

Těžištěm nové kampaně jsou semináře, workshopy a další naučně-vzdělávací akce, podobné například té, která v úterý proběhla v mladoboleslavské základní škole pro žáky prvních a třetích tříd. Vyšlo najevo, že když se měli třeťáci přihlásit, kdo z nich jezdí sem tam bez pásu, ruku vystřelili téměř všichni. Na krátké vzdálenosti to prý nestojí zato, omlouvali to nejčastěji. Přitom více než polovina dopravních nehod se odehraje buď při parkování nebo během jízd na krátké vzdálenosti. 

Mladoboleslavská automobilka rovněž spustila webový portál www.bezpecnypatek.cz, který má sloužit jako informační rozcestník s přehledem nadcházejících aktivit. 

„V oblasti dopravní bezpečnosti dlouhodobě podporujeme řadu projektů po celé České republice,“ uvedl novou kampaň domácí automobilky člen představenstva Bohdan Wojnar s tím, že Škoda v posledních letech podpořila projekty dopravní bezpečnosti za víc než 30 milionů korun. „Bezpečný pátek otevírá příležitost pro zastřešující koncept, který naše aktivity v oblasti zvyšování bezpečnosti prohloubí, jasně zaměří a sjednotí.“ 

Automobilka tvrdí, že se nejedná o běh na krátkou trať. „Chceme ta čísla opravdu snížit,“ říká pro INFO.CZ Petr Kraus, vedoucí Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto. „Až se nám to podaří, vezmeme si na paškál zbylých šest dní.“

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud