Dva příběhy Škody Octavia III: Jak slouží po téměř čtvrt milionu ujetých kilometrů?

Martin Vaculík

Octavii pro test jsme v bazaru AAA Auto tentokrát vybírali jednoduše: Dejte nám tu, která má nejvíc najeto. U ní jsme si však nebyly jisti servisní historií, proto jsme sehnali i poctivě servisovaný exemplář.

Příběh 1: Taxík, ale bez investic

Z devadesáti trojkových octavií v nabídce AAA Auto byla nejvíce ojetá modrá 1.6 TDI Ambition bez koruny za 240 000 Kč. Zvenku přitom vypadala stále jako nové auto. Překvapilo nás, že po 226 000 km nemá ostřílenou příď od kamenů a lak ohoblovaný kartáči myček. I uvnitř bylo opotřebení přiměřené – lehce zmačkané boky sedaček, oleštěná kůže na volantu s jen pár mělkými vrypy od prstýnku – zkrátka nic, čeho si sousedé běžně všimnou.

Už novým vozům s motorem 1.6 TDI jsme vytýkali hlučnost. Zejména když třeba jedete na čtyřku padesát. To se motor převaluje kolem 1200 otáček a duní. Dvouhmotový setrvačník, který torzní kmity pohltí, i šestistupňovou převodovku, jež zmenší přeskoky, si koncern VW schovává pro dražší dvoulitry. Aby měli důvod kupovat je i ti, kdo nepotřebují jezdit rychleji.

sinfin.digital