Evropský parlament reaguje na aféru Dieselgate. Zpřísní kontrolu aut

ČTK

mst

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU, iniciovat stažení aut z trhu či uložit vysoké pokuty výrobcům či homologačním zkušebnám. Nová pravidla, která jsou reakcí na skandál s emisemi u naftových vozů automobilky Volkswagen, dnes schválili europoslanci. Formálně je ještě musí potvrdit Rada ministrů.

Podle současných pravidel schvalují nová auta národní úřady, které jako jediné mají i pravomoc zrušit těmto vozům licenci. Od září 2020 bude moci také EK iniciovat stažení vozidel z trhu v rámci EU a v případě porušení předpisů ukládat pokuty až 30.000 eur (téměř 770.000 Kč) na automobil.

„Pokud se zjistí, že je v provozu například auto s nevyhovujícími hodnotami emisí oproti tomu, co deklaruje výrobce, Evropská komise bude moci výrobci uložit vysokou pokutu,“ uvedla k novému nařízení europoslankyně Dita Charanzová.

Nevidíme umírat děti, povinné očkování je potřeba. Nemůže za alergie ani autismus, říká pediatrička

sinfin.digital