Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Experiment Mercedes-Benz 300 Life Jet: Kříženec auta a motorky z roku 1997

Experiment Mercedes-Benz 300 Life Jet: Kříženec auta a motorky z roku 1997

Experiment F 300 Life Jet s trojcípou hvězdou Mercedesu, aneb koncept sportovní tříkolky.

Už konstruktéři prvních vozidel bez koní věděli, že je snadnější postavit tricykl než samohyb se čtyřmi koly. Když opominu veskrze zajímavou parní éru, za první skutečný automobil světa, tedy ten s výbušným motorem je přece pokládán Patent-Motorwagen Carla Benze. A ten jich měl kolik? Pokračovatel vynálezcova odkazu se k myšlence tříkolky vrátil ve druhé polovině 90. let, avšak v moderní podobě.

Daimler-Benz se veskrze unikátním konceptem F 300 Life Jet snažil spojit dva světy: automobilový i motocyklový. Respektive dokázal, že je to možné. Projekt, který vedl Günter Hölzel, odstartoval vlastně už v polovině 90. let. 23. prosince 1995 proběhlo testování prototypu, ještě bez karoserie na Hockenheimringu. Coby diváci na něm nechyběli ani vysocí manažeři, nutno dodat, že mnozí z nich značně skeptičtí. Nezapomínejme navíc, že šlo ještě o dlouhou trať s lesními úseky a šikanami, ne „dráhu pro motokáry“.

Za sebou

Zkoušky se zdařily, což znamenalo, že celá záležitost dostala zelenou. Výsledek, třetí studii řady F (Forschung - výzkum) představil výrobce 9. září 1997 na 57. ročníku autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. 3954 mm dlouhý, vpředu 1730 mm široký a 1527 mm vysoký stroj se do zatáček nakláněl, byl tedy agilní jako motorka a dvojice pasažérů seděla za sebou v tandemu. S veškerým pohodlím ovšem, tedy jako v autě a s minimálním působením odstředivých sil.

POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU SI MŮŽETE PŘEČÍST NA WEBU AUTO.CZ

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744