Jak to, že nezmizely poutače od silnic: Proč ještě stojí billboardy? | info.cz

Články odjinud

Jak to, že nezmizely poutače od silnic: Proč ještě stojí billboardy?

Od českých silnic a dálnic měly už před čtyřmi měsíci zmizet poutače, které nesplnily zákonné podmínky. Ale většina dál existuje. Může za to neschopnost, lobby provozovatelů, nebo peníze?

Se začátkem aktuálního školního roku se nemluvilo o ničem jiném než o billboardech, vzpomínáte? Provozovatelé venkovní reklamy měli za úkol odstranit tabule stojící příliš blízko dálnic (250 m) a silnic prvních tříd (50 m) – ze 7000 poutačů měla zmizet skoro polovina.

Majitelé billboardů na zbourání dostali lhůtu prvních pěti dnů v září. A ačkoliv o zahájení platnosti zákona věděli už pět let dopředu, zvolili zdržovací taktiku – jednoduše přelepili cedule státními symboly. „Jestliže byl billboard povolen a umístěn jako reklamní zařízení, tak jestli na něj dám českou vlajku, státní symbol nebo třeba plakát s růžovými prasátky, je to pořád reklama, i když nemá reklamní obsah,“ zlobil se tehdy ministr dopravy a trval na svém. Jak je tedy možné, že tabule stojí dál a už se o tom nemluví?

Kdo to zaplatí?

Ministerstvo dopravy se brání, že za situaci nenese vinu. Většinu z již odstraněných tabulí zlikvidovalo Ředitelství silnic a dálnic, některé dobrovolně samotní provozovatelé reklam. Až poslední možností je prý obesílání výzev konkrétním vlastníkům. U dálnic se to stalo zatím pouze v padesáti případech. „Billboardy měli podle zákona odstranit samotní provozovatelé, a dlouho se k tomu neměli. Odstraňování státem tam, kde provozovatelé reklamy nekonají, je krajní situace,“ vysvětlil nám Tomáš Neřold z ministerstva dopravy.

Potíž je v tom, že stát sice může náklady vymáhat na provozovateli reklamy, ale nejdříve je musí sám zaplatit. A až pak teprve získat zpět, přičemž cena za odstranění jednoho reklamního zařízení se pohybuje v rozsahu od dvaceti do padesáti tisíc korun. Proto je v zájmu státu, aby sami provozovatelé reklamy billboardy odstranili na své náklady.

Celý článek si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud