Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let minulého věku připojilo k Mercedesu, Porsche a dalším značkám a chtělo své Diablo naučit závodit v kategorii GT1. Před dvěma dekádami vznikla pouhá dvě, patří tedy k nejvzácnějším verzím této řady vůbec! Jedno z nich navíc nikdy nezávodilo, zůstalo v silniční specifikaci Stradale.
Zuřící býk ze Sant‘Agaty se pro účely úprav dohodl s francouzskou firmou Signes Advanced Technology z Toulonu. U Lamborghini vidlicový dvanáctiválec převrtali z 5,7 na šest litrů a vyladili na ďábelských 665 koní (489 kW), jeho zvuk je... prostě nádherný. Použili i sekvenční šestistupňovou skříň od Hewlandu, čtyřkolka na rozdíl od tříkotoučové spojky AP Racing chyběla. Hmotnost se podařilo snížit na 1050 kg. Žlutý exemplář zůstal ve Francii a pak se přesunul k italským Mistra Motors, druhý, bílý, závodil v Japonsku – a poměrně úspěšně.
Celý článek si můžete přečíst na webu Auto.cz.