Legendární Fiat 500 slaví 60 let. Zrodil se jako alternativa ke skútru Vespa

ČTK

ekb

Italská automobilka Fiat už před druhou světovou válkou uspěla s malým Topolinem, skutečným expertem na minivozy se turínský výrobce stal v polovině 50. let. Po modelu 600, který se začal vyrábět v roce 1955, se na počátku července 1957 představil ještě menší Fiat 500. Autíčko, které ve srovnání se současnými vozy nejvíc ze všeho připomíná hračku, se v téměř nezměněné podobě vyrábělo téměř 20 let a stalo se jednou z legend na čtyřech kolech.

Zdánlivě nelogické rozhodnutí, dodat na trh prakticky ve stejné době dvě na první pohled téměř totožná auta, měli přitom ve Fiatu dobře promyšlené. Zatímco "šestistovka" byla primárně určena pro lidi, kteří opravdu toužili po pohodlí automobilu, byť malého, mířila "pětistovka" na ty, kdo zatím přemýšleli o koupi motocyklu či skútru Vespa. Zákazníci Fiatu 500 se pak měli rekrutovat i z motoristů, kteří si chtěli pořídit v 50. letech poměrně populární mikrovůz, jako byla třeba BMW Isetta.

Němci jsou rasisté, muslimům se mstí, bude se tam válčit, varuje Václav Cílek

sinfin.digital