Mazda na Wankel nezanevřela. Chce ho ale využít netradičním způsobem

Ondřej Pavlůsek

17. 10. 2017 • 15:32

Mazda se motoru Wankel nechce vzdát a zvažuje jeho další využití. Tradiční sportovní model, který je poháněn pouze tímto motor, však na mysli úplně nemá...

 

Poslední Wankel pro sériový model značky Mazda byl v Japonsku vyroben v červnu roku 2012 a byl jím dvourotorový motor Renesis pro model RX-8. Rotační motor byl často kritizován pro svoji vysokou spotřebu a množství vypouštěných emisí, i proto byl prodej Mazdy RX-8 v Evropě ukončen už v roce 2010. Japonský sporťák totiž nesplňoval emisní normu Euro 5.

Více či méně zaručené zprávy o pokračujícím nebo naopak zrušeném vývoji nového rotačního motoru se objevují prakticky od roku 2010. V polovině letošního září zveřejnil Auto Express zprávu, že v souvislosti s dvojicí významných výročí rotačního motoru představí Mazda na autosalonu v Tokiu, pořádaném na přelomu října a listopadu, nový koncept s motorem Wankel.

Tento koncept má být podle uvedených informací evolucí kupé Mazda RX-Vision, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Tokiu v roce 2015. Nový koncept pak nemá být pouhým designérským cvičením, ale ukázkou pokroku ve vývoji směrem k sériovému modelu s novou generací motoru Wankel, jehož se máme dočkat kolem roku 2020.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

SDÍLET