Modernizace Mazdy MX-5: Legenda dostane silnější motor a výškově nastavitelný volant

Auto.cz

David Bureš

Výkon atmosférického dvoulitru v MX-5 narostl ve vysokých otáčkách o 15 %. A zvyšoval se i točivý moment.

Čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu tři roky, což na poměry sportovních aut není mnoho, přesto se letos dočkala modernizace. Ta se zaměřila primárně na prostor pod kapotou, což přineslo posílené motory. Facelift MX-5 zatím debutuje na japonském trhu, kde se auto prodává jako Mazda Roadster, provedené změny se ale dají očekávat také u evropské varianty.

Mazda tvrdí, že u atmosférického čtyřválce 2.0 Skyactiv-G došlo k rozsáhlým úpravám, které zahrnují nové hlavy válců a ojnice, přepracované písty nebo optimalizovaný přívod vzduchu. Při těchto změnách se přitom nemyslelo jen na zvýšení výkonu motoru, ale také na snížení hmotnosti, a to hlavně u rotujících částí motoru. Z úprav to ale není vše, konstruktéři také posunuli omezovač otáček, z 6800 na 7500 otáček.

POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU SI MŮŽETE PŘEČÍST NA WEBU AUTO.CZ

 

sinfin.digital