Články odjinud

Na stanicích STK stoupá nervozita. Devět z deseti vozů nemusí kvůli nové metodice projít

Na stanicích STK stoupá nervozita. Devět z deseti vozů nemusí kvůli nové metodice projít

Nové předpisy pro technické kontroly a měření emisí aut jsou tak přísné, že jimi nemusí projít devět z deseti vozů, píše server E15.cz. Mezi techniky pracujícími na stanicích STK tak kvůli možnosti udělat chybu stoupá nervozita.


Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků velké rozpaky a obavy. V aktuálních požadavcích je především novinka, že technik musí před měřením emisí zkontrolovat typ motoru, jestli odpovídá údaji v technickém průkazu. 

Tuto možnost ale podle expertů devadesát procent vozů prakticky neumožňuje. „Motory jsou pod sofistikovanými plastovými kryty, popřípadě je typové označení z boku, kam neprojde ani laboratorní kamera. Navíc výrobce ani nemá povinnost typ motoru na jeho krytu uvádět,“ říká předseda Profesní komory STK Michal Cuc.

Nedostatečná příprava předpisů ze strany ministerstva dopravy může mít podle Cuce vážné následky. „Dovedeno do extrému, devět z deseti vozů nemusí projít měřením emisí a nezískat kladné osvědčení o technické kontrole,“ míní.

Předpisy se mechanici musejí řídit. Podle techniků pracujících na stanicích STK mezi nimi kvůli možnosti udělat chybu stoupá nervozita.

Více si přečtěte na webu E15.cz.

 

Články odjinud