Nejlevnější auta s dvanáctiválcovým motorem: Výše už to nejde | info.cz

Články odjinud

Nejlevnější auta s dvanáctiválcovým motorem: Výše už to nejde

Dvanáctiválcový motor představuje jakousi magickou hranici. Více už si přát opravdu nelze, pokud tedy opomeneme stroje vyráběné kusově. Za kolik si lze dnes odvézt domů takový stroj?

Automobilové motory mají dnes stále méně válců. Jestliže jsme před časem byli svědky nahrazování šestiválců čtyřválci, v současné době jdou automobilky na ještě menší počet. Jistě víte, že připravovaná sportovní Ford Fiesta ST bude mít pod kapotou přeplňovaný tříválec. A dávno již neplatí, že BMW řady 5 pohání ve většině verzí řadový šestiválec. Naopak dnes „pětkové“ BMW nabízí více variant čtyřválců než šestiválců. Naproti tomu v roce 1988, kdy vyjela třetí generace E34, byste čtyřválec pod kapotou vozu hledali marně.

V této době je tak dvanáctiválcový motor stále speciálnější, což mnohé zákazníky láká. Jaké možnosti mají takoví zájemci v oblasti ojetých automobilů? A jsou vůbec nějaké dvanáctiválcové ojetiny levné?

Při shánění levného dvanáctiválce zapomeňte na supersporty typu Ferrari, stejně jako na kupé BMW 850i, Jaguar XJS, Mercedes-Benz 600 SEC/CL či roadster Mercedes-Benz 600 SL. Tato auta už dnes mají historickou hodnotu a levná rozhodně nejsou. Cenově nejpřijatelnější cesta k dvanáctiválci je koupě některého z vrcholných sedanů německé trojky Audi, BMW a Mercedes-Benz. Motor V12 nabízel ještě dříve také britský Jaguar, avšak s ním se u nás takřka nesetkáte. A když už, patrně půjde o řadu XJ12 takzvané série III, která už je spíše veteránem než autem na “jezdění”.

Celý článek si můžete přečíst na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud