Nový motor Audi 3.0 V6 TFSI. V čem se liší od svého předchůdce?

Tomáš Dusil

Na nedávném dni techniky v Mnichově „Audi Tech Day“ představila ingolstadtská automobilka novou generaci zážehového přeplňovaného šestiválce. V čem se liší od svého předchůdce?

 

Svůj první motor vidlicové koncepce audi uvedlo na sklonku roku 1988. Šlo o osmiválec pro tehdy prestižní sedan, jednoduše pojmenovaný V8. Kupodivu, označení tohoto modelu byste na jeho karoserii hledali marně. První osmiválec, jakkoliv skvělý, vzešel z jisté improvizace. Vznikl spojením dvou motorů VW 1.8 16V, přičemž důvody byly zejména technologické. První osmiválec Audi byl však skvělým počinem a po jízdní stránce předčil někdejší motory svých německých rivalů ze Stuttgartu a Mnichova.

sinfin.digital