Opravdu jsou tříválce zlo? Porovnejte jejich výhody a nevýhody

Tomáš Dusil

Tříválec místo čtyřválce? Dnes zcela běžná praxe většiny automobilek v případě maloobjemových motorů. Mnozí na to žehrají, neboť mají pocit, že jsou o něco ochuzeni. Ale skutečně tomu tak je? A proč je tříválec mnohdy lepší než stejně velký čtyřválec?

Tříválec Škoda 1.0 TSI z řady EA211 není ve skutečnosti žádnou novinkou. Vždyť už přibližně rok se s ním setkáváme v Octavii, či v malém VW Polo. Zejména pod kapotou druhé největší Škody vzbuzoval na začátku obavy, jak se takový malý motůrek popasuje s tak velkým a těžkým autem. První jízdní dojmy však pochybnosti v podstatě zažehnaly. Nyní uzrál čas nabídnout tento motor také ve vozech Škoda Fabia a Rapid. Tímto krokem se současně rozloučíme s větším čtyřválcem 1.2 TSI z řady EA211. Nástupce má sice méně válců a menší zdvihový objem, ale jinak nabízí ve všech směrech více - také zásluhou nejmodernějších technických řešení, použitých při jeho konstrukci.

sinfin.digital