Škoda Auto má nový rekord. V rentabilitě překonala Audi

Michaela Kratochvílová

Čtvrt století patří Škoda Auto do koncernu Volkswagen a za tu dobu se z nenápadné automobilky propracovala na špici. V letošním roce dosáhly vozy z Mladé Boleslavi rekordního počtu prodejů a v rentabilitě tržeb dokázaly zastínit s přehledem Volkswagen, ale také Audi.

Jedenáct měsíců roku 2016 stačilo českému výrobci aut Škoda, aby překonal tržby z loňského roku. V polovině listopadu překročil počet prodaných nových vozů značky milion kusů, na což potřebovala Škodovka v roce 2015 celý rok. Poptávka po automobilech je tradičně v rámci Evropy, nově se ale podařilo prorazit také na čínském trhu.

Škoda Auto se zároveň může v rámci koncernu Volkswagen pochlubit největší operativní rentabilitou tržeb. Ta je v případě mladoboleslavské továrny podle německého listu Handelsblatt na hodnotě 9,2 %, čímž předstihla Audi s jejími 8,9 %. Vůdčí značka koncernu, Volkswagen, sleduje oba konkurenty z uctivého povzdálí, když v jeho případě dosáhla rentabilita 1,6 %.

Němečtí experti na automobilový průmysl poukazují na skutečnost, že do dvou let škodovky nejspíš co do počtu prodaných kusů překonají Opel a Ford. V listopadu prodala Škoda téměř sto tisíc nových vozů po celém světě, oproti stejnému období loňského roku eviduje nárůst o 9,6 %, na čínském trhu pak dokonce 12,1 %.

Ještě víc si majitelé koncernu Volkswagen slibují od českého producenta vozů v příštím roce, kdy tuzemská automobilka uvede na trh SUV Kodiaq, který bude větší než jeho konkurent VW Tiguan. Do dalších dvou let by se měly začít prodávat také menší terénní vozy na bázi Fabie.

Škodovky už dávno v zahraničí neplatí za levné vozy s designem poznamenaným východní Evropou. Stále větší poptávka je také po nejdražších automobilech s exkluzivní výbavou. Nově se kvůli spolehlivosti začaly o škodovky zajímat také firmy, zatímco dříve byla Škoda považovaná za typický vůz soukromého vlastníka.

 

sinfin.digital