Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Tesla opět přeruší výrobu Modelu 3. „Nadměrná automatizace byla chyba,“ přiznal překvapivě Musk

Tesla opět přeruší výrobu Modelu 3. „Nadměrná automatizace byla chyba,“ přiznal překvapivě Musk

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla Inc. dočasně přeruší montáž svého vozu Model 3, který je prvním vozem automobilky určeným pro masový trh. Firma se již delší dobu potýká s problémy při navýšení výroby svého nového sedanu a letos musela přerušit výrobu v kalifornském závodě ve Fremontu již v únoru.

Tesla podle internetového zpravodajského serveru BuzzFeed informovala zaměstnance, že přerušení výroby bude trvat čtyři až pět dnů. Zaměstnanci si na tuto dobu buď mají vybrat dovolenou, nebo dostanou neplacené volno.

Automobilka původně předpokládala, že do konce loňského roku bude schopná vyrobit týdně až 5000 vozů svého elektromobilu Model 3. Tento cíl však musela již několikrát posunout a nyní se snaží navýšit do konce druhého čtvrtletí výrobu na 2500 vozů týdně. Její snažení komplikují problémy ve vysoce robotizovaném montážním závodě.

Šéf společnosti Elon Musk minulý týden poprvé přiznal, že příliš důvěřoval automatizaci při montáži Modelu 3 a že to byla chyba. "Ano, nadměrná automatizace v Tesle byla chyba," uvedl Musk v pátek na svém twitteru. "Abych byl přesný, můj omyl. Lidé jsou podceňováni." Od Muska to bylo překvapivé prohlášení, protože předtím se naopak posmíval výrobním zdatnostem konkurentů.

Musk rovněž v pátek oznámil, že Tesla bude zisková a bude mít pozitivní cash flow, tedy rozdíl mezi příjmy a výdaji peněžních prostředků, ve třetím a čtvrtém čtvrtletí. Nebude tak potřebovat navýšit peníze. Nicméně mnoho analytiků pochybuje o splnění tohoto cíle, který závisí na rychlém růstu výrobu sedanu Model 3.

V únoru Tesla pozastavila výrobu Modelu 3 na čtyři dny s tím, že v této době se uskuteční plánované práce na uzpůsobení zařízení, aby se zlepšila automatizace a odstranily problémy. Varovala, že další prostoje mohou přijít i v dalších měsících.

Automobilky obvykle zastavují nebo zpomalují výrobu nových modelů, aby vyřešily problémy s výrobním systémem. Podle některých analytiků však Tesla zkrátila testování výrobní linky, aby se dostala na trh rychleji, a právě to mohlo způsobit počáteční výrobní problémy, napsala agentura Reuters.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744