Trolejbusy s baterií mají zelenou. Škoda Electric roste

Ondřej Pavlůsek

Tuzemští i zahraniční dopravci mají stále větší zájem o trolejbusy společnosti Škoda Electric s bateriovým pomocným pohonem. Nejnovější zakázka na tato vozidla pochází ze západočeské Plzně.

Takzvané parciální trolejbusy, v jejichž výbavě je i pomocný bateriový pohon, jsou velmi žádané. V posledních třech letech dodala plzeňská společnost zhruba šest desítek takových vozidel, z nichž třináct slouží například v maďarském Szegedu, více než třicet v Budapešti, další vozy jezdí ve Španělském Castellonu, italském Cagliari nebo švédské Landskroně, jak uvedl Karel Majer, člen představenstva Škoda Electric.

V České republice jsou pak takto vybavené vozy provozovány od konce loňského roku v Českých Budějovicích a Zlíně a nově v Plzni.

Společnost Škoda Electric uzavřela v loňském roce s Plzeňskými městskými dopravními podniky rámcovou kupní smlouvu na dodávku sedmi vozidel, nyní na ně naváže dodávka devíti dalších vozidel.

sinfin.digital