Ukončete výstup a nástup, hybridní UFO odlétá. Test Toyoty C-HR

Ondřej Fér

Moc často se nestane, aby se lidé na ulici otáčeli za autem. V případě hybridního SUV Toyota C-HR jsem si pohledů užil až dost. C-HR je auto, které vzbuzuje zájem. Když na ně nebudete klást nepřiměřené nároky, docela dobře se s ním pobavíte.

Toyota se dlouhodobě profiluje jako propagátor alternativních způsobů pohonu . Výsledkem je, že si jakýkoliv její model můžete pořídit jako hybrid. Neptejte se mě, jak to funguje technologicky, z pohledu řidiče, který si chce jízdu aspoň trochu užít a přitom se bez komplikací dopravit z bodu A do bodu B, to ale pracuje bezchybně.

C-HR pohání kombinace benzínové osmnáctistovky a elektromotoru. Obě pohonné jednotky se doplňují podle požadavků na jízdu; sama Toyota dosti komplikovaným výpočtem dospěla k výkonu 122 koní. O převod hnací síly na poháněná kola se stará převodovka typu e-cvt. Chvíli si na ni je třeba zvykat, protože nemá klasické stupně. Technicky vzato jde o pokročilý variátor – neptejte se mě, jak je to uděláno, ale jezdí to dobře. Jen nesmíte mít přehnaná očekávání.

sinfin.digital