Ukončete výstup a nástup, hybridní UFO odlétá. Test Toyoty C-HR | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ukončete výstup a nástup, hybridní UFO odlétá. Test Toyoty C-HR

Ukončete výstup a nástup, hybridní UFO odlétá. Test Toyoty C-HR

Moc často se nestane, aby se lidé na ulici otáčeli za autem. V případě hybridního SUV Toyota C-HR jsem si pohledů užil až dost. C-HR je auto, které vzbuzuje zájem. Když na ně nebudete klást nepřiměřené nároky, docela dobře se s ním pobavíte.

Toyota se dlouhodobě profiluje jako propagátor alternativních způsobů pohonu . Výsledkem je, že si jakýkoliv její model můžete pořídit jako hybrid. Neptejte se mě, jak to funguje technologicky, z pohledu řidiče, který si chce jízdu aspoň trochu užít a přitom se bez komplikací dopravit z bodu A do bodu B, to ale pracuje bezchybně.

C-HR pohání kombinace benzínové osmnáctistovky a elektromotoru. Obě pohonné jednotky se doplňují podle požadavků na jízdu; sama Toyota dosti komplikovaným výpočtem dospěla k výkonu 122 koní. O převod hnací síly na poháněná kola se stará převodovka typu e-cvt. Chvíli si na ni je třeba zvykat, protože nemá klasické stupně. Technicky vzato jde o pokročilý variátor – neptejte se mě, jak je to uděláno, ale jezdí to dobře. Jen nesmíte mít přehnaná očekávání.

Tím se vlastně dostáváme k jízdě. Ve městě je mimořádně příjemná. Z C-HR je vcelku dobrý rozhled díky vyššímu posezení. Kam nevidí řidič, tam se dívají senzory a kamery, kterými je toyota vybavená více než bohatě. Daní je občas protivné pískání a pípání pokaždé, když se přiblížíte k obrubníku, parkovacímu automatu nebo vyšší trávě. Nenechte se zmást tím, že když do auta nasednete a zapnete motor, nic neuslyšíte. Může za to hybridní pohon, který při rozjezdech zapojuje elektřinu. Samotný rozjezd je tedy plynulý a tichoučký až do okamžiku, kdy dál přidáváte plyn. Pak zapne benzínový motor – a tady si řekněme, že jde velmi rychle do otáček. To se projevuje poměrně hlasitým a syrovým zvukovým projevem.

Na okreskách si C-HR vede příkladně. Povozek je naprosto nezáludný, řízení přesné, i když na můj vkus je kontakt s autem trochu moc zprostředkované. To je nicméně daň za množství jízdních systémů, které se starají o stabilitu auta a bezpečnost jízdy. Co mě vysloveně bavilo, byla možnost brzdit motorem. V dlouhých kopcích se hodí, navíc tak dobíjíte baterii. Když jsme u dobíjení: zkusil jsem si během jízdy prostřednictvím USB dobíjet telefon. Toyota mi na jinak pěkně vyvedeném velkém provozním displeji oznámila, že telefon si bere moc energie – a prostě mě od dobíjení odstřihla. To mě tedy nepotěšilo. Nicméně když jsem si přes bluetooth pustil Dark Side of the Moon, zvuk to byl vpravdě velkolepý.

S Toyotou C-HR jsem absolvoval trasu, kterou jezdím poměrně často. Z Prahy k rybníku Hejtman a zpět. Tam převážně po dálnici, zpátky hlavně po okreskách. Lépe se mi jelo po okreskách. C-HR je příjemné pohodlné auto – a mimochodem jsem jel za nějaké čtyři litry na to kilometrů, což není vůbec špatné. Po dálnicích to bylo horší. Hybridnímu pohonu prostě chybí masivní přebytek síly, na který jsem zvyklý z naší rodinné Octavie s turbodieselem. Zrychlení z nuly má C-HR pěkné, pružnost zhruba mezi 90 a 130 kilometry za hodinu už nijak oslnivá není. V táhlých stoupáních nezkoušejte předjíždět, pokud nemáte opravdu dost místa.

Když si ale nastavíte tempomat na 130, zapnete sledování jízdy v pruzích a k tomu radar, který sleduje odstup od vozidla před vámi, svezete se po dálnici klidně, vyrovnaně a zhruba za šest litrů na sto kilometrů. Po pravdě řečeno, od auta s tak futuristickým zevnějškem bych ale čekal víc dynamiky a po pravdě řečeno i emocí.

Pro dva lidi a psa je C-HR fajn auto . To není kritika, ale konstatování. Kdo chce rodinné auto, za stejné peníze si koupí něco účelnějšího, ale taky méně originálního a okázalého. Toyotu C-HR považuji za auto, jehož tvůrci ukázali hodně odvahy při konstrukci pohonného ústrojí, odvázali se u designu a dali si záležet na dílenském zpracování. Malých či středních SUV jezdí spoustu, ale nic originálnějšího než tuhle toyotu nenajdete.

 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.