Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Volkswagen chce v Číně vyrábět elektromobily už příští rok

Budoucí plány jednoho z největších automobilových výrobců na světě, německého Volkswagenu, získávají jasnější obrysy. Dlouho diskutovaná čínská továrna na elektromobily by totiž mohla začít produkovat nové vozy již příští rok. Vše nyní závisí na čínských úřadech, informuje server E15.

Informaci přinesl na tiskové konferenci ředitel čínské divize VW Jochem Heizmann. Podle něj by měla společnost dostat od vlády povolení k produkci vozů někdy v první polovině letošního roku. Už loni však německý výrobce podepsal předběžnou dohodu s čínskou firmou JAC, se kterou se dohodl na joint venture. JAC patří v Číně mezi desítku největších výrobců automobilů.

K výrobě elektromobilů se chce německý výrobce uchýlit i přesto, že v zemi očekává pokles poptávky po svých vozidlech. Ten je daný především ukončením státních dotací na automobily s nižším objemem pohonných jednotek. Z loňského dvanáctiprocentního růstu tak Volkswagen v zemi očekává vzrůst prodejů jen o pět procent. I přesto by se množství prodaných vozů v zemi mělo dostat přes čtyři miliony kusů.

Další společností, se kterou Volkswagen navázal užší spolupráci, je technologický gigant a světová jednička v e-commerce Amazon. Ta se má týkat propojením automobilů k internetu a jejich interakcí s lidskou posádkou.

V tom má pomoci elektronická osobní asistentka od Amazonu s názvem Alexa. Ta má být zabudovaná přímo v automobilu už z výroby, bez jakéhokoliv zprostředkujícího zařízení. Řidič tak bude moci přímo z auta například ovládat domácí zařízení připojená z internetu. Před příjezdem domů si tak uživatelé mohou například zapnout topení. Alexa ale dokáže také na žádost oznámit předpověď počasí, přehrát hudbu nebo vytvořit nákupní seznam.

Systém, který bude VW používat, patří do nejnovější generace těchto zařízení. Využívá umělou inteligenci, díky které dokáže předvídat zvyky uživatele a personalizovat své rozhraní. „Volkswagen a Amazon sdílejí stejnou vizi ohledně hlasu jako budoucího rozhraní ovládání – je bezpečné a naprosto přirozené takto komunikovat s vozidly,“ řekl pro ANE John Scumniotales z Amazon Alexa Automotive.

Amazon se svým systémem spolupracuje rovněž s dalšími automobilkami. Konkrétně se jedná o Ford, Hyundai a BMW, ani jedna z těchto společností však systém přímo nezabudovává do svých vozidel. Stále je tak u nich nutné pro spuštění asistentky Alexa třetí, zprostředkující, zařízení.

Text vyšel na serveru E15. Další ekonomické zprávy zde.¨

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744