90 let s trabantem. Východní Německo na něm vydělává dodnes

ČTK

raz

Hospodářství spolkových zemí ve východní části Německa dodnes profituje z někdejší výroby trabantů. Tradice automobilového průmyslu totiž podle odborníků výrazně přispěla k tomu, že se po zániku Německé demokratické republiky na východ přesunula část výroby velkých německých automobilek, informovala agentura DPA. Dnes uplynulo přesně šedesát let ode dne, kdy výrobní linku továrny opustil první vůz značky Trabant. Poslední auto z duroplastu ze závodu v podkrušnohorském Cvikově (Zwickau) vyjelo v roce 1991.

Velké automobilky jako Volkswagen či Opel přesunuly část výroby po roce 1990 do nových spolkových zemí na východě jen díky tomu, že v nich žili zkušení pracovníci, kteří dříve vyráběli trabanty nebo wartburgy, tvrdí Joachim Ragnitz, zástupce ředitele drážďanského Ústavu pro hospodářský výzkum (ifo). „Personál byl rozhodujícím argumentem," uvedl.

Útoky autem jako základ z manuálu moderního teroristy. Proč se USA dosud téměř vyhýbaly?

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital