Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na repasované součástky

Tomáš Dusil

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.

 

Autorizované servisy dnes auta neopravují, ale mění vadné součástky za nové. Co kdyby se ale špatné díly profesionálně opravovaly? Skupina VW toto uplatňuje již 70 let. Jak to celé probíhá? A o kolik jsou výměnné díly levnější než ty nové?

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci automobilek skupiny Volkswagen. Celé to spočívá v tom, že u vybraného sortimentu součástek je k dispozici jednak obvyklý nový náhradní díl a dále jako alternativa díl výměnný.

Výměnný díl je v zásadě odborně repasovaný náhradní díl, který by svojí kvalitou měl přibližně odpovídat novému dílu, avšak za výrazně nižší cenu. V originálním katalogu náhradní dílů skupiny VW „ETKA“ má příslušný výměnný díl stejné katalogové a tedy objednací číslo jako nový díl s tím rozdílem, že jeho alfanumerický kód je zakončen písmenem „X“. Proto mu také zejména zaměstnanci autorizovaných servisů říká „iksový“ náhradní díl. Příkladem je třeba převodovka DSG se sedmi převody známá jako DQ200. Jako nový díl pro současný VW Passat B8 ji lze objednat pod katalogovým číslem 0CW300048P. Současně ale skupina VW nabízí pro zmíněný Passat převodovku DQ200 coby výměnný díl pod číslem 0CW300048PX.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital