Články odjinud

Brněnští králové internetové reklamy získali nového investora

Brněnští králové internetové reklamy získali nového investora

Brněnská firma ROI Hunter, nabízející e-shopům platformu pro zadávání reklamy na facebooku a googlu, získala na rozvoj investici 4,4 milionu eur (asi 113 mil. Kč) od polského mediálního domu Agora. Polská firma získá v ROI Hunter menšinový podíl. Majitel ROI Hunter Karel Tlusťák věří, že změní internetový reklamní trh. Díky jejich produktu totiž majitelé e-shopu mohou vytvářet reklamy, které se přizpůsobují uživateli na základě dat Facebooku a Googlu, a jsou jedinou firmou ve střední a východní Evropě, která má potřebné partnerství s oběma technologickými společnostmi.

Díky nabízené technologii má být reklama výrazně cílenější na jednotlivce než dosud. "Snahou Facebooku i naší je, aby se uživatel necítil reklamou spamovaný, ale aby pro něj byla natolik relevantní, že pro něj bude spíš inspirací. Předpokládáme totiž, že množství reklam, které je člověk schopný vnímat, se nebude zvětšovat a že Facebook jej bude spíše i snižovat. Proto musí být reklama hodně dobrá, aby se vyplatila," řekl Tlusťák.

Z kdysi výrazně roztříštěného trhu internetové reklamy se stává trh konsolidovaný. Facebook a Google aktuálně obsadili zhruba 60 procent. "Předpokládáme, že podíl bude ještě růst a že na tento trh výrazně vstoupí i Amazon. My jsme unikátní v tom, že zákazníkům nabízíme technologii, která agreguje obrovské množství dat od Facebooku i Googlu s jednotlivými e-shopy. Díky tomu profitují všichni účastníci," uvedl Tlusťák. E-shop díky personalizované reklamě dokáže více vydělat, a proto podle něj zaplatí ochotně více Facebooku či Googlu za reklamní prostor.

Brněnská firma má nyní významný podíl na trhu ve střední a východní Evropě či v Dubaji. Mezi zákazníky patří stovky velkých e-shopů a tisíce středních a malých. "Vstup Agory znamená jednu z největších investic tohoto typu ve střední a východní Evropě a umožní nám ještě víc nastartovat naši expanzi na další trhy a dále vylepšovat náš produkt," uvedl Tlusťák. Postupně se firma snaží rozvíjet pozici na trhu v Brazílii a Singapuru a začíná v Londýně. Chystá se také na trh v USA a Asii.

Zatím má 90 zaměstnanců a pobočky v Praze, Varšavě, Dubaji, Singapuru a Sao Paulu. "Postupně chceme dalších 30 až 40 lidí k zajištění expanze na nové trhy a posílení pozice," řekl Tlusťák.

S kolegy mohl vybírat z akvizičních možností, někteří investoři měli zájem i o koupi celé firmy. Vybral Agoru, která je jednou z největších mediálních skupin ve střední Evropě. Od roku 1989 působí v oblastech jako jsou noviny, magazíny, internet, mobilní aplikace, rádia, multikina a venkovní reklama. Od roku 1999 je skupina Agora SA zalistována na varšavské burze.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud