Čerpací stanice budou chytré. Poznají vaše zvyky a pomůžou třeba s nákupem a večeří, říká šéf MOL Austen

Čerpací stanice budoucnosti budou nesrovnatelně chytřejší než dnes. Taková je vize výkonného ředitele českého zastoupení energetické společnosti MOL Richarda Austena. „Stanice bude mít o zákazníkovi velmi dobré informace: bude vědět, jaké jsou jeho nákupní zvyky, preference. Bude mu pomáhat. A bude šetřit čas,“ tvrdí Austen s tím, že jeho firma již nyní investuje do těchto nových technologií a do segmentu tzv. big data. Jaká je pozice firmy ve světě, který hledá zelená paliva šetrná k životnímu prostředí? čtěte rozhovor.

Jak se prodává ropa? Je to podle vás sexy produkt?

Dříve jsem pracoval ve společnosti Coca-Cola, a produkty sexy byly. Mají kolem sebe takový flare (auru, jiskru – pozn. redakce). Pak jsem se nakrátko dostal do byznysu s cementem, který naopak sexy nebyl vůbec. A abych řekl pravdu, když jsem vstupoval do petrochemického byznysu, tak jsem nevěděl, co čekat. Nyní, po deseti letech u MOLu, si myslím, že pohonné látky sexy produkt spíše nejsou, ale pokud přijdete do našeho prostředí, do našeho kolektivu lidí, a do našich prodejen, tak tam to už sexy je.

Česko má svého Elona Muska. Exministr Nečasovy vlády Kuba škrtá lidem 70 % z účtů za energie

sinfin.digital