Češi už ve velkém nakupují vánoční dárky. Prodeje obchodníkům o víkendu poskočily o desítky procent

ČTK

raz

Obchodníci o prvním adventním víkendu zaznamenali nárůst prodeje proti běžnému víkendu o desítky procent. Zákazníků pak přišlo do obchodů až o třetinu více. Zájem mají lidé především o drobné spotřebiče, elektroniku, mobilní telefony a hračky. Obchodníci nevylučují, že letošní objem předvánočních útrat by mohl být rekordní. Vyplývá to z informací obchodníků o nákupech lidí o prvním adventním víkendu.

Zároveň prodejci upozornili, že v případě meziročního srovnání byl vývoj tržeb ovlivněn tím, že loni tento víkend vycházel na konec listopadu, kdy se překrýval se závěrem akce Black Friday.

„O prvním adventním víkendu jsme oproti běžnému víkendu zaznamenali narůst prodejů v řádu desítek procent. U některých kategorií a druhů zboží šlo až o 50 procent. Na návštěvnosti našich hypermarketů vidíme, že se lidé na vánoční svátky začali již připravovat a uvědomují si, že zlatá adventní neděle letos připadá na samotný Štědrý den," uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Zvýšený zájem měli lidé podle řetězce o suroviny na pečení vánočního cukroví a o vánoční dekorace a osvětlení.

„Z prvního adventního víkendu je patrné, že lidé naplno nakupují vánoční dárky. Co se týče počtu kusů, tak výrazně stoupl prodej drobnějšího zboží. Nejpatrnější je to v divizi domácích spotřebičů. Především je zájem o kávovary a příslušenství k nim," uvedl mluvčí Mall.cz Jan Řezáč. Velmi dobře se tradičně prodávají televizory a drobnější elektronika včetně mobilních telefonů a tabletů. Dále je veliký zájem o hračky.

„Letos jsou tržby nižší, protože v loňském roce vycházel tento víkend na konec listopadu, kdy se překrýval se závěrem akce Black Friday, která v té době dosahovala vrcholu tržeb. Letošní Black Friday skončila už minulý víkend s rekordními výsledky prodejů," upozornila mluvčí Euronics Lenka Mastešová.

I podle produktového manažera Kasa.cz Petra Štursy letošní srovnání prodejních výsledků podle ovlivňuje to, že v loňském roce první adventní víkend navazoval na velmi silnou kampaň Black Friday, kde řada prodejců akci prodloužila do neděle. „Proto se aktuálně při srovnání s loňským rokem ke stejných obchodním výsledkům přibližujeme," uvedl.

sinfin.digital