Na kritický nedostatek lidí na pracovním trhu si firmy v Česku stěžují už řadu měsíců, před Vánocemi však mohou dopady velmi nízké nezaměstnanosti pocítit i samotní zákazníci. V období, kdy propuká nákupní šílenství a obchodníci mají plné ruce práce, mají rok od roku stále větší žně i majitelé internetových obchodů. Právě stále oblíbenější e-shopy před vánočními svátky tradičně nabírají velký počet nových zaměstnanců a brigádníků, ti ale na pracovním trhu chybí. Zákazníci se tak letos nemusí balíčku dočkat včas.
„Nastartovaná ekonomika se pravděpodobně projeví na předvánoční nákupní horečce. Nejenže lidé budou víc utrácet, ale přetlak poptávky se zřejmě odrazí na dodacích lhůtách. S tím, jak je extrémně nízká nezaměstnanost, lze v závěru roku očekávat, že mnoha obchodníkům bude chybět personál,“ říká ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.