Články odjinud

Historicky nejtěsnější finále. Česko volí EY Podnikatele roku, výherce zvítězil o jediný hlas

Historicky nejtěsnější finále. Česko volí EY Podnikatele roku, výherce zvítězil o jediný hlas

Odborná porota už příští týden oznámí EY Podnikatele roku České republiky. Každoročně udělovaný prestižní titul, který dává výherci mimo jiné možnost reprezentovat Česko na světovém finále v Monaku, letos hledal svého majitele pořádně napínavě. O vítězi 18. ročníku soutěže totiž rozhodl jediný hlas porotců. 

Příští úterý oznámí odborná porota složená z minulých vítězů této ankety nového EY Podnikatele roku České republiky pro rok 2017. Porota měla velmi složitou úlohu. Musela totiž vybrat toho nejlepšího ze 70 přihlášených podnikatelů. Nakonec o vítězi mezi byznysmeny, jejichž celkový obrat dosahuje 35 miliard korun při čistém zisku 1,7 miliardy, rozhodnul jediný hlas. 

„V letošním roce jsme zažili historicky nejdramatičtější zasedání hlavní poroty soutěže, která se v závěru rozhodovala mezi dvěma kandidáty na titul EY Podnikatel roku 2017 České republiky. Letošní celostátní vítěz pak svého soupeře v hlasování poroty porazil o jediný hlas. Příští týden na Žofíně se tedy můžete těšit na napínavý večer,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka společnosti EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy.

V letošním ročníku jednoznačně dominují soutěžící působící v oblasti výroby se 42procentním zastoupením (v roce 2016 činil jejich podíl 36 procent). Oblast technologií je letos zastoupena čtvrtinou podnikatelů (loni jich bylo 41 procent) a ze sektoru obchodu letos pochází 23 procent podnikatelů.

Do soutěže bylo nominováno přes 430 podnikatelů, přihlášeno jich bylo celkem 70 z 58 firem. Podle statistik je letošnímu podnikatelskému matadorovi 82 let, naopak benjamínek soutěže je starý jen 22 let.

„Pokud máme být v této republice a v této době na něco hrdí, tak jsou to lidé, kteří svým důvtipem a neochotou uhnout z cesty vybudovali business, který obstojí nejen v celorepublikovém ale i celosvětovém srovnání,“ říká Pavel Jankovský, ředitel marketingu společnosti BMW Group Česká republika, která poskytuje oficiální vůz soutěže.

 

Články odjinud