Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Hledáme hrdiny, kteří mají odvahu psát příběhy s happyendem

Hledáme hrdiny, kteří mají odvahu psát příběhy s happyendem
 

Bydlet podle svého si žádá kuráž. Ještě větší odvahu však musí mít obchodní zástupci, kteří na sebe berou odpovědnost podpořit a provést procesem rozhodování, plánovaní a financování bydlení desítky klientů. Jejich posláním je zprostředkovat zákazníkům veškeré racionální i emocionální argumenty, na základě kterých se budou moci rozhodnout, jak chtějí bydlet. Jsou jim oporou, kterou klienti ocení zejména ve složitých situacích, jenž realizaci vlastních představ o bydlení často provází.

Obchodní zástupci ČMSS jsou trénovaní na to, aby dokázali pro své klienty najít optimální řešení, na jehož konci je klient hrdý na to, jak bydlí. Jejich úkolem je doprovázet klienty na cestě k bydlení podle vlastních představ – ať už jsou jakékoli.

Pokud se cítíte jako hrdina, který má na to aktivně pomáhat druhým plnit si sny o bydlení, budeme rádi, když se nám ozvete. Při nástupu na pozici obchodního zástupce nabízíme, kromě zajímavého výdělku, podporu zkušeného manažera, možnost kvalitního vzdělávání, příležitost odborného rozvoje, zvýhodněné podmínky pro pořízení notebooku či auta a po zapracování také vlastní portfolio stávajících klientů ČMSS.

720p 480p 360p 240p

Chcete si splnit svůj sen o dobré práci?

Své údaje zanechte na cmss.jobs.cz. My vás budeme obratem kontaktovat.

Těšíme se na Vás!

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

-1