Mládek: Číňané nekoupili Škodu Transportation díky mně. Možná to byl důvod mého odvolání, tvrdí | info.cz

Články odjinud

Mládek: Číňané nekoupili Škodu Transportation díky mně. Možná to byl důvod mého odvolání, tvrdí

Investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera už brzy převezme plzeňskou Škodu Transportation. Dlouhou dobu si na ní však brousila zuby také čínská společnost Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), nakonec se ale nákupu vzdala. Bývalý ministr průmyslu Jan Mládek z ČSSD nyní pro Deník uvedl, že CRRC Škodu Transportation nakonec nekoupila, protože jí odmítl dát garanci. Mládek navíc nevylučuje, že právě toto rozhodnutí mohlo být důvodem jeho odvolání z ministerského křesla.

„Číňané chtěli garanci, že privatizace Škody Transportation proběhla nezpochybnitelným způsobem. Po mně žádali, abych takové potvrzení přinesl na vládu a nechal ho schválit. To jsem odmítl,“ uvedl Mládek pro Deník s tím, že by poskytnutí záruky znamenalo „politickou sebevraždu a pozvání k trestnímu stíhání“. Číňané za Mládkem podle jeho slov přišli sami, o schůzku se však postaral „vlivný právník stojící za premiérem“. Tím měl podle Deníku být Radek Pokorný.

Bývalý ministr průmyslu a obchodu, kterého v únoru nahradil Jiří Havlíček, pro Deník také naznačil, že jeho rozhodnutí nevydat garanci mohla vést k jeho odchodu z čela rezortu. „Nevím, zda moje neochota byla důvodem mého odvolání, ale oficiální zdůvodnění bylo zjevně jen záminka,“ uvedl.

Bohuslav Sobotka však Mládkovu domněnku rázně odmítá. „Je to úplný nesmysl, důvodem odvolání Jana Mládka byla jeho nezvládnutá komunikace ve věci snížení cen mobilních operátorů a zlepšení postavení spotřebitelů,“ řekl pro server Lidovky.cz Sobotka.

Skupina Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy.

Skupina PPF působí v bankovnictví a finančních službách, telekomunikacích, biotechnologiích, pojišťovnictví, nemovitostech a zemědělství. Je aktivní v Evropě, Rusku, Asii i Severní Americe. Skupina podle své mluvčí vlastnila k polovině letošního roku aktiva dosahující téměř 35 miliard eur a celosvětově zaměstnávala 155.000 lidí, z toho v ČR téměř 9000 zaměstnanců.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud