Největší konkurencí je pro Českou spořitelnu Google s Facebookem, říká členka boardu Pešková

Více než ostatních bank na trhu se Česká spořitelna obává platforem, jako je Facebook, Google či Amazon. „Osobně je vnímám jako větší konkurenci,“ říká v rozhovoru pro INFO.CZ Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny pro retailové bankovnictví. Rozhovor vzniknul na konferenci poradenské společnosti KPMG o uživatelské přívětivosti CX Forum 2020. 

Evropské banky to poslední dobou nemají jednoduché. Z digitálu roste agilní konkurence, úrokové sazby jsou na nule či v záporném teritoriu, do toho silná regulace. Jak tu situaci vnímáte?

Je fakt, že evropské banky se dostávají pod tlak, na který musí reagovat. Už několik kvartálů zde máme extrémně nízké sazby a japonský scénář ukazuje, že toto období se může prodloužit klidně i do dlouhodobého horizontu. K tomu je stále silnější tlak na naše marže, protože se zvětšuje konkurence.

Jak na to reagovat? České banky se v podstatě rozhodují mezi dvěma cestami. Jedna z nich je ta, že se začnou přizpůsobovat skutečnosti, že jim na pobočky chodí stále méně klientů a začnou je proto postupně zavírat. A škrtat náklady na zaměstnance, na zbytné náklady, agresivně digitalizovat své produkty. Takovou cestou jdou v Česku i některé velké banky, které ruší nejenom pobočky, ale třeba i bankomaty či pracovní místa. Z mého pohledu to je zcela legitimní strategie, která se soustředí na co nejvýraznější omezování nákladů, na zjednodušování produktů a přístupu k nim, na zlevňování. Česká spořitelna si ale vybrala jinou cestu.

Kontroverzní moderátor i bývalý místopředseda Úsvitu. Víme, kdo chce do vlivných mediálních rad

sinfin.digital