Retailová evoluce: Firmy omezují zavedené značky a nasazují vlastní. Jsou pro ně darem z nebes

AlzaPower, Quechua nebo třeba Clever a Plios. Takzvané privátní značky českých prodejců jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. A co původně začalo v sektoru potravin, se nyní rozšiřuje i do segmentu elektroniky, drogérie či módy. „Pro masový trh jsou privátní značky darem z nebes,“ komentuje to pro INFO.CZ seniorní konzultant společnosti Deloitte Digital Martin Hobrland s tím, že vlastní labely prodejců by v budoucnu mohly z trhu zcela vytlačit zavedené značky.

Jsou levnější a často také kvalitnější, než jejich zavedené protějšky. Prodejce má nad jejich výrobním procesem naprostou kontrolu a většinou také k výrobě přistupuje až ve chvíli, kdy si pomocí průzkumů a analýz zjistí jejich možný odbyt na trhu. Fenomén privátních značek naplno přichází do Česka a proniká z potravinářství do nových segmentů. 

Skokové zdražení cigaret povede k nárůstu černého trhu, říká obchodní ředitel české pobočky BAT

sinfin.digital