Rusové nejsou pro německé firmy tak zlatý důl, jak se zdálo. Společnosti se ze země stahují

ČTK

lup

Velké německé firmy považovaly ještě před nedávnem ruský trh za velmi slibný. Rubl ale slábne a kupní síla Rusů klesá. To se odráží i v situaci investorů, výrobců a prodejců - už nevěří, že se jejich očekávání naplní. Výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas, obchod s elektronikou MediaMarkt nebo internetový prodejce Otto v Rusku začínají svou přítomnost omezovat, uvedla na svém webovém serveru rozhlasová stanice Deutsche Welle.

MediaMarkt se chystá z Ruska odejít po dvanácti letech. O prodeji své sítě poboček vyjednává s ruským konkurentem M.Video, výměnou se hodlá stát menšinovým akcionářem této ruské firmy. V posledních měsících prodal MediaMarkt podle zprávy zveřejněné v polovině května šest filiálek, tedy zhruba každou desátou. Jako příčinu uvádí negativní dopady nízkého kurzu rublu a pokles příjmů v Rusku. Navíc kvůli protiruským sankcím vyhlášených v dubnu Spojenými státy se další růst ruského hrubého domácího produktu (HDP) ani nepovažuje za pravděpodobný.

KOMENTÁŘ: Putinova čtyřhodinová beseda s občany: Ahoj lidi, jsem Baron Prášil a slíbím vám úplně cokoli

sinfin.digital