Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Škoda Auto začala svého nového Kodiaqa montovat na Ukrajině, vyrábět ho chce i v Číně

Škoda Auto začala svého nového Kodiaqa montovat na Ukrajině, vyrábět ho chce i v Číně

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začala v minulém týdnu montovat nové SUV Kodiaq také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v zakarpatském Solomonovu. Předtím ho vyráběla pouze ve východočeských Kvasinách. V nejbližších dnech bude Kodiaq uveden na ukrajinský trh, uvedl mluvčí Škoda Auto Tomáš Kubík. V Solomonovu montují škodovky od roku 2002, rozšíření produkce na facebooku přivítal ukrajinský premiér Volodymyr Hrojsman.

Automobilka se podle Kubíka v současnosti plně koncentruje na zavádění nového SUV na další trhy. „V blízké budoucnosti rovněž plánujeme zahájení výroby modelu Kodiaq v Číně,“ dodal Kubík.

Hrojsman označil zprávu o montování SUV Kodiaq na Ukrajině za důkaz, že země „přechází od surovinového typu ekonomiky k výrobě kvalitní, moderní, evropské techniky“. Vedení země pracuje na tom, „aby všichni ve světě věděli, že Ukrajina je spolehlivý a výhodný partner pro investice,“ napsal premiér.

Podle ukrajinského tisku se Kodiaq na Ukrajině bude nabízet s dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory s výbavami Ambition a Style. Závod v Solomonovu, které leží u slovenských hranic jižně od Užhorodu, montuje v současné době všechny modely mladoboleslavské automobilky. Podle agentury Interfax-Ukrajina je prakticky jediným stabilně fungujícím provozem pro výrobu aut na Ukrajině.

Škodovka letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70 000 vozů, v dalších letech o 5000 více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style. V únoru zaznamenala firma dalších 1300 objednávek na nové SUV.

Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.

Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Ve východní Evropě firma prodala 35 100 vozů, meziročně o 7,2 procenta více. V Rusku vzrostl prodej o 0,7 procenta, firma tam dodala zákazníkům 55 400 vozů. Letos v únoru zaznamenal ukrajinský trh nárůst o takřka 94 procent, v Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 procenta na 4300 aut.

Ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zaměstnává zhruba 27 000 lidí, z toho 2000 cizinců. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744