Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Škoda dodá 80 tramvají do Německa. Vozy budou jezdit mezi třemi městy

Škoda dodá 80 tramvají do Německa. Vozy budou jezdit mezi třemi městy

Škoda Transportation dodá do Německa 80 tramvají za téměř sedm miliard korun. Vozy budou jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Jde o dosud největší exportní tramvajovou zakázku firmy, a to jak z finančního, tak hlavně z výrobního hlediska, řekl ČTK předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota kontraktu, včetně opce, by se podle informací ČTK mohla pohybovat okolo deseti miliard korun.

Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr. Vozidla budou provozována ve třech spolkových zemích Německa. Jde o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. Soutěž na tramvaje byla vypsána už v březnu 2017. Tendru se zúčastnili významní světoví výrobci kolejových vozidel. První tramvaje budou v provozu počátkem roku 2021.

„Ukazuje se, že se vyplácí naše strategie orientovat se i na západní trhy. Už letos dodáme mimo jiné první tramvaje do německého Chemnitzu. Unikátní na projektu pro Rhein-Neckar-Verkehr je, že vozy budou propojovat tři spolkové země,“ řekl Brzezina.

Podle viceprezidenta Škody Zdeňka Majera Škodovka opět uspěla na důležitém německém trhu. Tramvaje vycházejí z typové rodiny ForCity Smart, které skupina vyrábí ve svém finském závodě Transtech. „Teď je dodáváme do Helsinek a brzy do Tampere. Vynikající reference, zkušenosti z provozu v Helsinkách a navržené inovace pro Rhein-Neckar-Verkehr byly klíčem k úspěchu v tomto tendru, který byl jeden z největších v Evropě za poslední roky,“ uvedl. Do projektu budou zapojeni experti napříč celou skupinou. Nejdelší ze tří dodávaných typů tramvají bude mít téměř 60 metrů. Půjde o nejdelší tramvaj na světě, dodal Majer.

 

„Projekt Rhein-Neckar-Tram 2020, na němž spolupracujeme se Škodou Transportation, znamená zásadní krok k zajištění budoucí udržitelnosti kvality veřejné dopravy v regionu. Je nutné mít především efektivní a komfortní dopravu, kterou zajistí silná flotila nových vozidel,“ řekl technický ředitel Rhein-Neckar-Verkehr Martin in der Beek.

Škoda dodá tři délky vozů stejného technického provedení - tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Půjde o 31 třicetimetrových tramvají, 37 čtyřicetimetrových a 12 šedesátimetrových, obousměrných, nízkopodlažních, s otočnými podvozky a rozchodem 1000 milimetrů. Budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a dalšími inovacemi. Maximální rychlost bude 80 km/h.

Skupina Škoda Transportation je od letoška součástí investiční skupiny PPF Petra Kellnera. Za loňský rok vykázala skupina Škoda Transportation 712 milionů korun čistého zisku, meziročně o 58 procent méně. Tržby se v meziročním srovnání propadly o čtvrtinu na 11,8 miliardy Kč. Seskupení s 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy. Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod, v Německu Škoda Transportation Deutschland a finský výrobce kolejových vozidel TransTech.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744