Stížností od spotřebitelů ubylo, hlásí ČNB. Většina se týkala nepochopení obchodních podmínek

ČTK, luš

Česká národní banka, která v rámci svých pravomocí dohlíží také na ochranu spotřebitelů na finančním trhu, loni obdržela přes 700 podnětů ohledně služeb finančních institucí. Meziročně jde o pokles zhruba o tři stovky. Podněty se týkaly nejvíc bank a platebního styku, ale také pojišťoven nebo směnáren. Uvádí to zpráva o dohledu nad finančním trhem v roce 2016, kterou ČNB předložila Sněmovně. Nejvíc podnětů, téměř 1500, dorazilo do centrální banky v roce 2013.

Loňských zhruba 300 podání se týkalo bank a záložen, a to hlavně platebního styku. „Ve většině případů se jednalo o nepochopení či nedostatečné seznámení se s podmínkami a smluvní dokumentací banky ze strany spotřebitele. V některých případech však bylo doporučeno a bankami akceptováno zlepšení a zjednodušení poskytovaných informací a dokumentů,“ uvádí ČNB.

Česká národní banka by mohla poprvé po devíti letech zvýšit úrokové sazby

sinfin.digital