Stravenky od Lidlu a Kauflandu už nebudou jen papírové. Řetězce spouští platební kartu | info.cz

Články odjinud

Stravenky od Lidlu a Kauflandu už nebudou jen papírové. Řetězce spouští platební kartu

Lidl a Kaufland spouští ve spolupráci s ČSOB aMastercard stravenkovou platební kartu. Jde o elektronickou verzi stravenek obou řetězců. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl jednatel Lidlu Vít Pravda. Stravenky obou řetězců po roce na trhu poskytuje zaměstnancům 1769 firem, platit jimi lze v 3909 restauracích.

Utratit lze na kartu denně 1600 Kč. Poplatek činí 2,5 procenta pro restaurace. Stravenkou lze platit i v prodejnách Lidlu a Kauflandu.

Společnost Sodexo Benefity, která uvedla na trh elektronickou stravenku Gastro Pass předloni, využívá více než 120.000 lidí. „Pokud počet karet poroste dle očekávání, budou do konce roku 2018 představovat téměř 40 procent z více než 650 000 všech koncových zákazníků,“ řekl ČTK generální ředitel Sodexo Benefity Daniel Čapek. Stravenkovou kartu Gastro Pass lze uplatnit u více než 11 000 restaurací a obchodů s potravinami. Průměrná hodnota stravenky nahraná na kartu činí 100 korun na den.

Stravenky další společnosti Edenred používá v ČR 600 000 uživatelů, 23 000 firem a veřejných institucí, přijímá je 57 000 partnerských provozoven a 32 000 partnerských provozoven na Ticket Restaurant.

Podle prezidenta Asociace hotelů a restaurací Václava Stárka tvoří provozní náklady restaurací související s přijímáním stravenek pět až sedm procent. Stravenkami lze nyní platit v 70 procentech restaurací a tvoří pět až 15 procent tržeb restaurací. „Pokud na trh vstoupí silný hráč, jako je Lidl, tak se tomu ostatní budou muset přizpůsobit, je to zdravá konkurence,“ řekl Stárek.

Podle údajů společnosti MasterCard v obchodech platí stravenkami 85 procent zaměstnanců, v restauracích 54 procent. Rovněž 64 procent držitelů zaplatí u obchodníka stravenkou alespon třikrát týdně.

Svoji e-stravenku, tedy čipovou kartu určenou k úhradě stravování anákupu potravin, představila v březnu také společnost Up ČR (dříve Le Chèque Déjeuner). Na trh zaměstnaneckých benefitů vstoupila loni i investiční skupina Arca Capital s Gusto Kartou, která funguje jako elektronická stravenka. Stravenky jsou nejoblíbenějším firemním benefitem pro 93 procent českých zaměstnanců.

V České republice nakupuje potraviny na stravenky zhruba 1,3 milionu obyvatel, což je více než 12 procent. Největším benefitem pro zaměstnavatele je skutečnost, že stravenky patří mezi daňově uznatelné náklady, a to do 55 procent hodnoty stravenky. Tuto částku si tedy lze odečíst ze základu daně. Zbývajících 45 procent hodnoty stravenky si většinou doplácí zaměstnanec.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud