Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Tajemství úspěšné propagace odhaleno: Reklamní předměty si 81 % lidí ponechá i 8 měsíců

720p360p

Neutrácejte zbytečně za propagaci, která nefunguje. Spolehněte se na reklamní předměty vyzdobené vaším logem. Když se budete řídit následujícími radami, zapíšete se do myslí zákazníků – stávajících i těch potenciálních – nesmazatelným způsobem.

Nižší náklady na propagaci

Reklamní předměty mají před ostatními způsoby propagace velký náskok. A to z mnoha důvodů. Tak například náklady na oslovení jednoho potenciálního zákazníka pomocí reklamní propisky jsou nižší než pomocí inzerce v tisku. A také proto, že si až 81 % lidí ponechá reklamní předmět průměrně po dobu 8 měsíců. Nechtěné reklamní předměty však málokdy skončí v koši. Některé zůstanou původním majitelům ležet doma, ale 57 % nechtěných reklamních předmětů putuje k někomu dalšímu - členům rodiny, kolegům z práce či přátelům. Tím se vaše značka neustále připomíná a cestuje dál do světa. Vše za jediný náklad.

Dobře vybraný předmět = úspěšná propagace

Aby reklamní předmět s brandingem dobře a hlavně dlouho fungoval, musejí pro něj mít obdarovaní praktické využití. Příkladem mohou být powerbanky – záložní zdroje energie pro mobilní zařízení. Dárky také vybírejte s ohledem na charakter akce a především podle lidí, kterým budete předměty rozdávat. Správný výběr předmětu je klíčový pro úspěch celé propagační akce. Naštěstí máte k dispozici tým profesionálů ze společnosti iNETPrint.cz, kteří vám kdykoli kvalifikovaně poradí s výběrem produktu a doporučí také vhodnou technologii brandingu.

Zapamatuje si vás až 75 % lidí

Znáte ten pocit, kdy se vám nějaká reklama z rádia nebo televize zasekne v hlavě – ať už její melodie nebo nějaké útržky samotného spotu – a vy se jí pak nemůžete zbavit? Tak stejně úspěšně, ale méně otravně, se do hlav zapíše také reklamní předmět s logem. Čím častěji budou lidé s vaším logem v kontaktu, tím hlouběji do paměti se jim vryje. A ve správný moment se z ní zase vynoří a vy máte o obchod postaráno. Až 75 % lidí si totiž zapamatuje značku firmy, od které obdrželi reklamní dárek.

3x oblíbenější než reklama na internetu

Zajímavé či praktické reklamní dárky s potiskem si lidé navzájem půjčují a tím pádem může jedna vaše potištěná propiska „promlouvat“ třeba i k desítce případných zákazníků. Zároveň platí, že reklamní předměty jsou mezi lidmi nejoblíbenějším druhem reklamy, mnohdy dokonce vyhledávaným. Lidé mají reklamní předměty téměř 3x raději než bannery, videa a další formy internetové reklamy. Můžete se tak v klidu pustit i do masovější propagační akce. A nejlepší místo, kde s ní začít, je na iNETPrint.cz.

 

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

-1