Televizní reklama zůstává nejsilnější. Loni na ni padlo 53 miliard | info.cz

Články odjinud

Televizní reklama zůstává nejsilnější. Loni na ni padlo 53 miliard

Televizní reklama zůstává nejsilnější. Loni na ni padlo 53 miliard
 

Výdaje do televizní reklamy loni vzrostly o desetinu na 53,1 miliardy korun v ceníkových cenách. Televize tak zůstala nejsilnějším mediatypem. Celková hodnota reklamního trhu přesáhla v minulém roce 100 miliard Kč. Vyplývá to z monitoringu Nielsen Admosphere.

"Zdaleka největší část tuzemských reklamních investic je stále alokována do televize. V ceníkových cenách se loni v tomto mediatypu proinzerovalo více než 50 miliard korun. Televize si navíc udržela velmi slušné tempo růstu, na kterém se podílelo jak opětovné zdražení cen reklamy, tak i další navýšení počtu odvysílaných reklamních sdělení," uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.

Data za internetovou reklamu budou známa až za několik týdnů, proto druhý největší objem v současnosti vykazuje tisk s růstem o jedno procento na 19,6 miliardy Kč. Následuje rozhlasová reklama s růstem o šest procent na osm miliard korun. Za povšimnutí podle Hynčicy stojí i výsledek venkovní reklamy. Minimální pokles výkonu, alespoň z pohledu ceníkových cen, lze považovat za velmi dobrý výsledek vzhledem k faktu, že tento mediatyp přišel o celou řadu reklamních ploch v důsledku zákona zakazujícího billboardy u dálnic a silnic první třídy.

V čele žebříčku zadavatelů s nejvyšší hodnotou inzerce byl v roce 2018 Kaufland, který zaznamenal 73procentní nárůst, a jeho reklama dosáhla ceníkové hodnoty 1,7 miliardy Kč. Druhé místo patřilo dalšímu potravinovému řetězci, a sice Lidlu, který loni umístil reklamu v ceně 1,5 miliardy korun a meziročně tak navýšil hodnoty o 21 procent. Třetí Alza.cz navýšila hodnotu své inzerce o pět procent na 1,5 miliardy korun.

INFOGRAFIKA: TRH EVROPSKÉ ONLINE REKLAMY

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud