Trendy v obalech? Důležitá je variabilita a možnost opětovného použití, říká odborník

Prezentace klienta

Řekněme si to bez obalu: nevhodně zabalené zboží prostě bezpečně nepřevezete. Obaly jsou důležitou logistickou disciplínou, a proto má skupina Geis speciální produkt, který nazvala jednoduše Obaly. Vedoucím tohoto produktu je Tomáš Körner, obalový specialista, kterého jsme se zeptali, jaká situace v jeho oboru aktuálně panuje.

Jaké jsou aktuální trendy v přepravních obalech?

Pohled na obaly a obalové materiály se v poslední době mění. Zájmem zákazníků je, aby nejen přímo prodejní obal, ale také přepravní a skupinové balení nemělo pouze „balicí" funkci, tedy sloužilo jen jako ochrana zboží, ale záleží jim i na designu a přidané hodnotě takových obalů. Stále více platí, že i přepravní obal může prodávat. Extrémem v tomto trendu jsou ale naprosto nesmyslná balení, která například neodpovídají velikosti výrobku, jsou předimenzovaná ve spotřebě materiálu nebo mají vysoké náklady na samotnou výrobu. Ve finále tvoří obal značnou část prodejní ceny, do níž se navíc promítají i zvýšené náklady na přepravu „vzduchu“. Dalším směrem, kterým se aktuálně zabýváme, jsou ekologické „zelené“ obaly. Problém je, že na trhu momentálně v tomto sortimentu není příliš široká nabídka. Ekologické obaly jsou několikanásobně dražší než klasické, a proto se setkáváme s kuriózní situací, že zákazník chce prostřednictvím obalů působit ekologicky, ale skutečná ekologičnost ho v podstatě nezajímá. Dává přednost ekonomickému hledisku.

Tomáš Körner ze společnosti Geis.
sinfin.digital