Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Výjimečná cesta po Hedvábné stezce: První ucelený vlak projel z Číny do Francie za méně než 3 týdny

Výjimečná cesta po Hedvábné stezce: První ucelený vlak projel z Číny do Francie za méně než 3 týdny

První kompletní kontejnerový vlak skupiny GEFCO přijel po známé obchodní trase, tzv. Hedvábné stezce, z Číny do Francie poté, co urazil cestu dlouhou 11 000 km. Vlak přepravuje kontejnery o délce 12,2 metru z čínského města Wuhan do Dourges v severní Francii pro klienta PSA za dobu kratší než 3 týdny.

Ucelený vlak, naplněný kompletně zbožím pro společnost PSA, opustil čínské město Wuhan 3. listopadu 2017. Přepravoval kontejnery přes Kazachstán, Rusko a Bělorusko. Služby pro oblast s rozchodem 1520 mm mezi městy Dostyk (Kazachstán) a Brest (Bělorusko) poskytla partnerská společnost United Transport and Logistics Company (UTLC).

Z oblasti 1520 vlak pokračoval v cestě přes Polsko a Německo až do terminálu ve francouzském Dourges, kam dorazil 22. listopadu 2017. Po proclení byla zásilka distribuována přímo do továrny společnosti Française de Mécanique v obci Douvrin na severu Francie. Jedná se o dceřinou společnost skupiny PSA.

Po cestě přes sedm zemí, podél obchodní trasy označované jako Hedvábná stezka, s průměrnou ujetou vzdáleností okolo 600 km za den, dorazil vlak naložený kontejnery o délce 12,2 metru do cílového místa za méně než 3 týdny. Projekt řídila a koordinovala skupina GEFCO ve spolupráci se svými partnery z oblasti železniční přepravy působícími v jednotlivých zemích, společně s týmy společnosti GEFCO Forwarding se sídlem v Šanghaji, Moskvě a Paříži.

Tento první kompletní kontejnerový ucelený vlak je součástí iniciativy One-Belt-One-Road představené čínskou vládou. Jde o snahu o větší využití trasy Hedvábné stezky spojující Čínu s Evropou. Propojení s Francií vytvořené touto pilotní přepravou představuje významnou změnu pozice Francie na nové Hedvábné stezce. V minulosti totiž většina tras nové Hedvábné stezky dosud končila v Německu a Polsku.

Zatímco Čína masivně investuje do rozvoje a propagace železniční přepravy mezi Asií a Evropou, skupina GEFCO pokračuje v rozvoji svých služeb železniční přepravy, aby byla schopna uspokojovat rostoucí nároky svých zákazníků na flexibilní řešení v dané oblasti.

Železniční nákladní přeprava je vedle letecké a námořní přepravy neopomenutelnou částí logistických toků. Hlavní konkurenční výhodou jsou nízké náklady ve srovnání s leteckou přepravou, rychlost porovnáváme-li ji s námořní dopravou a v neposlední řadě je výhodou též ekologický provoz. Využívána je především u transportu zboží, kde je rozhodujícím faktorem rychlost přepravy, například dílů pro automobilový průmysl, elektronických produktů přepravovaných z Číny do Evropy. V opačném směru se jedná o transfery spotřebního zboží, služby chladírenské přepravy a přepravu pro čínský trh s náhradními díly. Transitní čas je v porovnání s námořní přepravou poloviční. V porovnání s leteckou přepravou je železnice mnohem levnější a způsobuje mnohem menší znečištění životního prostředí.

„Skupina GEFCO disponující zkušenostmi nabytými za 65 let svého působení v oblasti logistiky realizuje železniční přepravu dodávek z Asie do Evropy již více než 4 roky. Skupina podporuje růst objemu obchodů mezi těmito dvěma kontinenty kontejnerovou přepravou zásilek po železnici a neustále hledá nová cenově efektivní, flexibilní, spolehlivá a bezpečná řešení pro splnění požadavků zákazníků i podporu jejich obchodního rozvoje,“ řekl Anthony Gunn, výkonný viceprezident společnosti GEFCO Freight Forwarding.

Skupina GEFCO působí v Číně od roku 1995, zaměstnává více než 2 000 pracovníků, provozuje 10 kanceláří a spolupracuje s partnery, přičemž pokrývá téměř celé území Číny. Skupina rovněž působí ve Vietnamu, Thajsku a Jižní Koreji.

  
 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek