Jihočeský kraj si pochvaluje spornou kampaň o Šumavě. Kritici oponují, že vyhodil dva miliony

Vedení Jihočeského kraje zpětně obhajuje smysl kampaně, která měla za veřejné peníze přesvědčit Čechy o tom, že by se péče o Národní park Šumava měla změnit, protože tam vzniká měsíční krajina. Kraj trvá na tom, že bezmála dvoumilionová investice byla smysluplná, přestože o ní pochybují dokonce i ti šumavští starostové, kteří v mnoha ohledech s ochranou přírody na Šumavě nesouhlasí.

Kampaň, která skončila loni v říjnu, stála daňové poplatníky celkem 1 758 000 korun. Za tuto částku najatá agentura připravila strategii, zajistila mediální výstupy, průzkumy veřejného mínění, grafické práce a vytvořila webové stránky Šanceprolesy.cz. Vyplývá to z odpovědi mluvčí Krajského úřadu Jihočeského kraje Hany Brožkové pro INFO.CZ.

Kampaň zejména z počátku pracovala s motivem uschlých šumavských hvozdů a varovala před tím, že se ze Šumavy kvůli ochraně přírody a takzvaným bezzásahovým zónám postupně stane měsíční krajina bez života. A vinila ekology a ministerstvo životního prostředí z toho, že kvůli ponechání šumavských horských smrčin svému osudu mohou i za sucho pod horami. „Všechny činnosti uvedené ve smlouvě byly splněny v požadovaném rozsahu. A co je nejdůležitější, sama kampaň naplnila svůj hlavní cíl, kterým bylo vyvolat odbornou i celospolečenskou diskusi na téma ohrožení našich lesů suchem a kůrovcovou kalamitou,“ uvedla Brožková.

Lék na nadbytek dřeva. Uložme tisíce pokácených stromů pod vodu, apeluje Pařík

sinfin.digital